Nije tako retka situacija na tržištu da nekretnina jednostavno ne uspeva da bude prodata. Prodavac će sebi postaviti pitanje zašto je to tako. To se dešava čak i sa nekretninama koje su po svim kriterijumima kvalitetne.
Postoji nekoliko uobičajenih razloga zašto se nekretnina ne prodaje u nekom očekivanom roku.
Precenjena cena
Vlasnici često precenjuju vrednost svoje imovine, što usporava prodaju. Ako je nekretnina precenjena, potencijalni kupci će biti manje zainteresovani.
Loša lokacija
Nekretnine na neprivlačnim lokacijama, poput onih nepristupačnih, nebezbednih ili udaljenih od infrastrukture, teže se prodaju.
Karakteristike nekretnine
Neke nekretnine imaju karakteristike koje ne odgovaraju onome što kupci očekuju, kao što su nepostojanje lifta, male spavaće sobe, nedostatak parking mesta. Ovi faktori mogu da dovedu do toga da kupci ne razmatraju oglas ili ne posete nekretninu.
Loše stanje
Ako deluje da će oko dovođenja nekretnine u funkcionalno stanje biti potreban obiman posao, mnogi kupci će ga izbeći. Mali nedostaci poput zastarelog nameštaja i tehnike, oštećenog parketa, ljuštenja boje sa zidova ili uvenulog zelenila u bašti su lako rešivi. Krupniji problemi, kao što su neispravne vodovodne i električne instalacije, mogu otežati prodaju.
Loša prezentacija
Ako nekretnina nije dobro predstavljena na tržištu (kvalitetne fotografije, profesionalni opis, oglašavanje, pokazivanje), to može odbiti potencijalne kupce. Neefikasna prezentacija umanjuje privlačnost nekretnine zbog čega će je potencijalni kupci eliminisati iz pretrage. Na primer, nekretnina je fotografisana u neurednom stanju, sa nedovoljno svetla ili u niskoj rezoluciji.
Stanje na tržištu
Ako je tržište nekretnina u padu ili stagnaciji, očekivano je da prodaja bude sporija. U takvim uslovima, kupci imaju više vremena da biraju i teže će donositi odluku o kupovini. Različiti uslovi na tržištu mogu uticati na otežanu prodaju nekretnine, kao što su ekonomska kriza, prezasićeno tržište i sezonske fluktuacije.
Nemotivisanost prodavca
Ako prodavac nije dovoljno motivisan da proda nekretninu (ne žuri sa prodajom, premišlja se i nije siguran u svoju odluku i slično) to može znatno usporiti ceo proces.
Ako nekretnina jednostavno ne izaziva interesovanje, pre nego što prodavac pomisli da on (ili njegov agent za nektetnine) ne zna šta radi, često je dovoljno promeniti detalj kako bi se napravila razlika. Na primer, stan se nalazi u neposrednoj blizini sportskog centra, međutim taj detalj nije naveden u opisu nekretnine u oglasu. Kada je ovaj jednostavan previd ispravljen, pozivi su postali učestali.
Na kraju, ali ne kao najmanje važno, ne ustručavajte se zatražiti pomoć stručnjaka. Angažujte licenciranog agenta za nekretnine koji će realno proceniti nekretninu, koji će znati da vas posavetuje kako pripremiti nekretninu za prodaju, koji će adekvatno promovisati vašu nekretninu, koji će u vaše ime voditi pregovore i dogovarati uslove prodaje, koji će rešiti eventualne pravne nedostatke, koji poznaje “cake” koje vi kao laik ne znate.
Napomena: Ovaj članak, stavovi i/ili preporuke koje sadrži, su isključivo u informativne svrhe. Tekstovi sadržani u Blogu ne treba da se tumače kao pravni, poslovni, investicioni, poreski ili slični saveti. Autori neće biti odgovorni ni na koji način za bilo kakvu eventualnu štetu koju je pretrpelo lice kao rezultat primene sadržaja u ovim člancima ili odluke donete na osnovu sadržaja članaka.